fredag den 17. juni 2011

SJALET DER VAR LÆNGE UNDERVEJS

Det er jo ingen hemmelighed at jeg har gang i flere projekter ad gangen.
Derfor er der nogen af dem der godt kan være længe undervejs.
Min MAIA har været ventetiden værd.


 Jeg har strikket det noget større end opskriften foreskriver. Det er jo det sædvanlige med mig, der bliver altid lavet et eller andet om. En anden ting der er lavet om, er at jeg skulle strikke nogen drejede masker, men det havde jeg lige overset i diagrammet. Heldigvis har jeg været konsekvent hele strikketøjet igennem, så ingen opdager den lille detalje.
 Jeg har spændt sjalet op med de magiske blocking wires. Det tog lidt tid at gøre, men det var det hele værd. Og når jeg tænker over det, tror jeg egentlig også det var hurtigere end at sætte 117 nåle i. Det er i hvert fald ikke sidste gang jeg bruger den metode.
                                                           Sjalet er blevet let og luftigt.
                                                                      FAKTABOKS:
                                         Opskrift: Maia-shoulderette fra 7-small-shawls
                                                                    Pind: 4
             Garn: 190 gram hør/bomuld og 50 gram cashmere/bomuld/silke fra Mr. Weller

14 kommentarer:

  1. Det er blevet meget fint ;)
    Jeg er også igang med et lille sjal fra samme E-bog.

    Yt

    SvarSlet
  2. Tak Yt. jeg vil holde øje med din blog for at følge dit sjal.

    SvarSlet
  3. Øj, hvor fint, det er blevet. Et rigtigt sommersjal.

    Det med flere projekter kender jeg kun alt for godt :-).

    SvarSlet
  4. Meget, meget smukt, Ulla og blocking wires ønsker jeg mig også :-)

    God weekend :-)

    SvarSlet
  5. At det er blevet så smukt,skyldes måske også det lækre garn Liselotte;0D
    Det fungerer med blocking wires synes jeg.
    Også god weekend til dig og dine<3

    SvarSlet
  6. Hvor er det sjal bare flot.
    Har været ret dygtig med at begrænse projekterne :-)
    majbritt

    SvarSlet
  7. Hvor er det bare så smukt.Kender godt det med at have mange ting igang alt for godt.

    SvarSlet
  8. Jeg glædes over alle de ting jeg har igang Benthe.

    SvarSlet
  9. Det var dog et smukt sommersjal, rigtigt flot. Jeg bruger rustfrit svejsetråd til blokning, hvis man kender nogen, så kan man få det i så lange stykker man vil.

    SvarSlet
  10. Kender nogen Jette!!!!! "rødme"
    Ja det må man sige. Min mand har et VVS-firma, så der kunne jeg nok have sparet en pæn sjat penge ved lige at få ham til at tage noget svejsetråd med hjem. Tænkte overhovedet ikke i de baner. Øv.
    Men tak for tippet alligevel;0D

    SvarSlet
  11. Nydelig sjal, så lekkert og delikat farge.

    SvarSlet
  12. Tak Hilde.
    Farven er fremkommet ved at blande 2 garner. Det er dejligt at lege med farver synes jeg...

    SvarSlet
  13. Det er blevet meget meget smukt, let og luftigt. Jeg kan godt lide det også farven.. Vil gerne igange med et råhvidt men ender altid ud med andre farver.

    Er på ventelist til en blogging wire, så nu må vi se hvornår den kommer.
    Tror heller ikke jeg kender nogen som har gang i et svejseapparat.

    Kh. Lis

    SvarSlet