tirsdag den 5. juli 2011

SOMMER STRIBER, nu med halskant


Mine kæmpetunika har nu fået halskant.
Jeg var lidt nysgerrig for at få den lavet, for at se om jeg havde gjort halsåbningen for stor. Det ser ud til at det er blevet meget fint.

Jeg har bare samlet masker op rundt i halsen og strikket nogle pinde ret på rundpind, så de fremstår i glatstrikket. Lukket af og vupti, fin halskant i første hug. Man har da lov at være heldig en gang imellem.


 Nu mangler jeg lige at få strikket mere bredde på og så få fundet ud af hvordan ærmerne skal være, eller måske ikke være.

                            De skal da under alle omstændigheder have én eller anden afslutning.
                                                                          Vi får se.

                                                                  Fortsættelse følger....

Oles halstørklæde er en skøn lille sag at strikke, men hviler lige til slutningen af ugen, hvor jeg skal sidde i adskillige timer i et tog .

Det er et strikketøj der ikke fylder så meget at have med og er også let at strikke til en masse snak sammen med nogle skønne mennesker.

Vi er en lille sluttet skare der tager til Berlin en  gang om året, og det er altså nu. Glæder mig.

6 kommentarer:

  1. Spændende tunika-projekt. Herligt, at du bare sådan finder på undervejs.

    En tur til Berlin....kan jeg være i et hjørne af din kuffert :-)

    Rigtig god tur!

    SvarSlet
  2. Det er det der med nøgen kvinde der lærer at spinde tror jeg;0D
    Jeg levner et lille hjørne til dig.

    SvarSlet
  3. Wauuu hvor ser den super ud din tunika,og hvor nogle farver de er gode til dig.Er vildt spændt på det færdige resultat må jeg indrømme

    SvarSlet
  4. Den tunika bliver smuk, gør den!!!

    SvarSlet
  5. Det håber jeg Lykkefanten. Der er lidt der nager mig. Jeg skal have gjort noget ved kanten forneden og så skal jeg have fundet på noget ved ærmehullerne. Ved bare ikke lige hvad endnu..

    SvarSlet