fredag den 26. august 2011

UARTIGE STRIBER er færdig

                      Jeg var bare så overbevist om at blusen skulle have lange ærmer.

    Det var ikke fordi den magiske løkke drillede, den var faktisk lige ved at lykkedes for mig.
                                         Men jeg synes ikke det kom til at fungere med ærmer.


Derfor pillede jeg dem af igen og afsluttede som opskriften foreskrev.

FAKTA:

Garn: 95 gram af Garnudsalgs eventyrlige hør/bomuld i råhvid og
105 gram af det samme bare i antracit 

Pind: 3 og 3½

Bemærkninger.

Jeg tror ikke jeg får strikket den oprindelige i ITO garnet. Jeg synes den sidder lige vel tæt.

Jeg har allerede andre planer med ITO. Mere om det senere.
_________________________

Nu vil jeg smutte en tur til Aarhus og spise frokost med min skønne datter.
Det er lige hvad en overskyet fredag skal bruges til. nemlig.

Så krydser jeg fingre for at pakkeposten har været her når jeg kommer hjem.

16 kommentarer:

  1. Hvor er den bare blevet flot!
    Jeg kan godt se hvad du mener med ærmerne!
    God ide at lave den uden :-)

    Rigtig god tur til Århus.
    Hvis du kommer i nærheden af Fandango kan du jo kigge forbi :-)
    Jeg smutter på arbejde om 5 min.

    SvarSlet
  2. Det er skægt, jeg tænkte faktisk lige på dig Tine, men vi kommer nok ikke ned i din ende af byen. Lone bor i Assensgade og jeg kunne tænke mig at vi får ned på marinaen.
    God arbejdslyst og dejlig weekend til dig.

    SvarSlet
  3. Den er blevet superflot. Jeg synes også den er pænest uden ærmer. Håber garnet snart ankommer, så du har lidt at gå ombord i til weekenden.

    SvarSlet
  4. Superflot resultat, Ulla - og den er rigtig god uden de lange ærmer, synes jeg :-)

    God fornøjelse med datter, frokost og weekendstart :-)

    SvarSlet
  5. Den er blevet skøn! Synes, den er meget smuk med de korte ærmer!

    SvarSlet
  6. Hallo Ulla,
    nein: was bist Du eine flotte Strickerin !! Schläfst Du eigentlich gar nicht ?? Der Pulli mit Deiner Ärmellösung ist einfach fantastisch!!!
    Ich hoffe, Du hattest eine schöne Zeit mit Deiner Tochter und bist bei der Rückkehr mit einem dicken Paket belohnt worden, damit Du wieder stricken kannst...ich weiss, es ist schlimm ohne Handarbeit :-)
    Herzlichst, Heidi

    SvarSlet
  7. Hvor er den bare flot - og flot med de halve ærmer. Den sidder perfekt. Go dag

    SvarSlet
  8. Hvor er den super flot, kan god forstå dit valg med korte ærmer.
    Den klæder dig så godt ;-))
    Ønsker jer en dejlig dag i Aarhus med masser af hygge.
    God weekend til dig og dine.
    Majbritt

    SvarSlet
  9. Den er bare smuk! Jeg er åbenbart den eneste, der også synes at ærmemodellen var fin ;O)

    SvarSlet
  10. Den er superflot - både med og uden :) Rigtig god weekend :)

    SvarSlet
  11. Endnu et superlækkert stykke strik! Smukt, Ulla - og hvor sidder den godt!

    Og ja, du mangler garn :-) Det gør man jo pr definiton når man er strikker! Også selvom lageret bugner. Men har man ikke det helt rigtige garn til et bestemt projekt, så mangler man - ligegyldigt hvor mange kilo/ton garn man har liggende!

    Og når man nu er igang med at bestille, kan man jo lige tage med til et par projekter mere....

    Glæder mig VILDT meget til at se indholdet af din pakke! Det hele!

    SvarSlet
  12. Den er bare rigtig flot uden ærmer, godt du gjorde noget ved det.

    At du så også var i Aarhus idag, er lidt spøjst for jeg var også der oppe og besøge min datter. Hun bor i Grønnegade :) Vi var på Globen og spise Brunch og vandrede derpå rundt i byens gågader, rigtigt hyggeligt og da jeg kom hjem var der Sørme en fed pakke til mig fra GarnUdsalg med garn til den lille stribede sag, som Liselotte næsten er færdig med.

    God week-end til dig Ulla

    Kh. Lis

    SvarSlet
  13. Tak for de søde tilkendegivelser om min bluse...

    Jeg havde en skøn frokost med datteren (iført min nye bluse;OD)og vi var så heldige at sønnike lige kom forbi og fik is med os. Perfekt.

    Jeg har fået min garnpakke. Savle, savle siger jeg bare.

    SvarSlet
  14. Kirsten: Ærmemodellen var fin, bare ikke til mig...

    Lis: Verden er lille. Vi var begge i Aarhus til frokost med vore døtre og begge fik vilækre pakker fra Mr. Weller.
    Det er da en perfekt start på weekenden

    SvarSlet
  15. Det er bare en flot model, hvor er din fin og ensartet. Kan godt se den er bedst uden ærmer. Og godt forstå at du ikke gider en mere af samme model, men det ITO kan jo bruges til så meget andet.

    SvarSlet
  16. Du kan tro jeg er gået i tænkeboks med hvad det skal bruges til Jette, og det kan være jeg har en idé ;OD

    SvarSlet