mandag den 12. september 2011

400 GRAM HOTTE STRIBER


         Det kan god være jeg ser dejlig afslappet ud på billederne, men jeg har det HOT.

                                         Striberne egner sig ikke til 30 graders varme.


Men hvor jeg dog glæder mig til at komme hjem og få brug for den.

Det bliver et hit her til efteråret, det er jeg sikker på.

Jeg har strikket den stor og rummelig, lige til at putte sig i.


                        Belægningerne har jeg strikket grå på forsiden og i striber på bagsiden.

                    Egentlig gjorde jeg det fordi jeg synes det var kedeligt at strikke alt det grå.


Knapperne har jeg som tidligere fortalt betrukket med strik fordi farverne var for klare.


FAKTA:

Strikket efter egenkomponeret opskrift:
Se detaljer her

Garn:
Farveorgiet: Blackhill Højlandsgarn 

Grå garn: 80 gram cashmere-merino-viscose og 60 gram super-cashmere
Strikket med én tråd af hver

Alt garn fra: ynglingsgarnpusheren

Pind:
3

Forbrug:
 15 forskellige farver, mellem 9 og 24 gram pr. farve.

Ialt 400 gram

Garnpris: 140 kr.

Bemærkninger:

Skulle jeg strikke noget tilsvarende igen vil jeg strikke den rundt og klippe op bagefter. Det har jeg ikke gjort her, fordi jeg ikke har en symaskine i Portugal.

Det har været rigtig sjovt at strikke striberne.

Farverne forandre sig hele tiden efter hvilken én de kommer i selskab med.


22 kommentarer:

  1. Hallo hvor ser den den da bare godt ud,hvor nogle farver.Og den klær dig drøn godt Ulla.Der blæser en halv pelikan her så den er fin til brug her i DK lige i dag.

    SvarSlet
  2. Den er super flot - og knapperne er bare lige i øjet til den trøje :)

    SvarSlet
  3. Ja, du ser afslappet ud på de billeder, og du ser faktisk ud som om du nyder trøjen. Min computer gengiver jo ikke varmen.

    Den er blevet rigtig flot!! Og jeg synes det var modigt at begynde med alle de farver, godt at det endte så godt. Jeg kan godt følge, at det må have været ret sjovt at strikke med de hyppige farveskift.

    SvarSlet
  4. Hvor er den flot - super detalje med knapperne.

    SvarSlet
  5. Den er super flot! Jeg kan godt se fidusen i at strikke rundt næste gang. Det må da være oplagt.

    SvarSlet
  6. Totalt i orden trøje dér, Ulla :-)

    Den er bare blevet rigtig, rigtig flot og det med at strikke rundt, det kan anbefales. Al endehæftning slap jeg for, for jeg zig-zaggede bare en ekstra gang, inden jeg klippede.

    Tillykke med en vinder, for det er jeg sikker på, at den bliver :-)

    SvarSlet
  7. Den er skisme blevet flot Ulla! Ideen med at betrække knapperne med strik er virkelig god, men er det ikke noget pillearbejde? Når jeg ser din flotte trøje, kunne jeg da godt overveje at bruge alle mine rester til sådan én:-)

    SvarSlet
  8. Super flot cardigan, og den klæder dig fantastisk. Jeg kan godt forstå du glæder dig til at bruge den her i DK, og det bliver der jo også uden tvivl brug for :-)

    SvarSlet
  9. Super flot er den blevet, og den klær dig rigtig godt. Husk nu at få den med hjem , du kommer til at skulle bruge den.

    SvarSlet
  10. Mega-lækker trøje, Ulla!

    Der er hårdt brug for hyggelige, varme trøjer i DK ligenu. Regn og blæst har gjort dagen kold og våd i det østjyske.

    SvarSlet
  11. Hot det er da lige hvad der er øjj hvor er den bare blevet flot og smadder lækker :-)
    Så kan kulden bare komme for du er klar. Den kunne også komme på to do listen her.

    SvarSlet
  12. Super skøn... Jeg ville elske at have én selv. Er vild med detaljen med striber indvendig i belægningen

    SvarSlet
  13. Nøj, den ser skøn ud ;)
    Den skal nok varme og lyse op på en kold vinter dag.
    Tak for kikket.

    Yt

    SvarSlet
  14. Super skønne striber og hvor de dog klæder dig ;O) Fin detalje med dit ombuk og dine knapper - super god ide!

    SvarSlet
  15. En rigtig lækker hyggetrøje og den klæder dig fantastisk godt. Smart detalje med striber i belægningen :)

    SvarSlet
  16. Flot er ordet, finish er nøgleordet. Flot finish:-) Tillykke med en.

    SvarSlet
  17. Hold da op, hvor er den blevet flot!
    Og, hvor den klær dig!
    På trods af varmen ser der du ud til at være flyttet ind i den :-)

    SvarSlet
  18. Den er blevet rigtig flot og klæder dig smukt.
    Det kan godt være at den er for varm lige nu, men når du kommer hjem til Danmark, er det til regn og rusk og kulde, grrrrr... og så passer den meget godt.

    SvarSlet
  19. Jeg kan jo slet ikke skrive noget de andre ikke allerede har skrevet!
    Men jeg gør det nu alligevel :-)
    Hvor er den blevet flot..og hot!
    Super lækre farver og knapper og kant er bare lige prikken over iet!

    SvarSlet
  20. Hej Ulla,

    En utrolig flot cardig, som både inviterer og inspirerer til nye projekter.
    På trods af temperaturen hos jer, får du alligevel strikket cardi'en færdig, det har jeg stor respekt for :o)

    Fortsat god ferie

    Mh,
    Bettina

    SvarSlet
  21. Jeg har i den grad nydt at strikke denne cardigan.

    Jeg er superglad for at I synes om resultatet.

    Liselotte( slagt en hellig ko) skrev om den geniale idé at lave en stribet cardigan i alverdens farver,og så var der for mig ikke langt fra tanke til handling.
    Tak for det Liselotte.

    SvarSlet
  22. Lækker, lækker trøje, som klæder dig vildt godt!
    Det er nu også ret godt gået af dig at holde til en fotosession i den varme.
    Men som andre har skrevet, så passer den fint til det nuværende vejr i DK ;)

    SvarSlet