søndag den 23. oktober 2011

I HÅNDVÆRKERSPROG EN RIGTIG KIT DAG!

En Kit Dag var i "gamle" dage,
 når håndværkerne lod to og fem være lige.
Nedlagde arbejdet, satte sig i skurvognen  og drak bajere hele dagen.
Håndværksmestrene fandt sig i det.
Det arbejde man ikke fik gjort den dag, knoklede man igennem næste dag.

Jeg tror ikke det forekommer mange steder i dag.
Heller ikke håndværkere drikker i arbejdstiden mere.

Ole kender dem fra gamle dage. Han har jo også været selvstændig håndværksmester i over 35 år.


Ole og jeg kalder altid en dag hvor der absolut intet bliver lavet for en Kit Dag, og dette er en sådan

Vi har lavet absolut  ingenting i dag.

Dagen startede med mørke skyer iblandet solskin.



                                              Her i eftermiddag kom der så regn.


                             Kæmpe store skomagerdrenge som er umulig at gengive på billede.


                                                       også fordi lyden er en del af det.


                     Vi er så heldige at vi stadig kan opholde os på terrassen selv om det regner
                                         og temperaturen er 25 grader så vi fryser ikke.


Dagen startede med kaffe på terrassen, hvorefter Ole lavede sin lækre omelet til brunch.

Så i bad og ud på terrassen igen.
Her har vi så siddet hele eftermiddagen og nydt sol, regn og snak.

Vi har åbnet en flaske Vinho Verdo og nydt den.

Jeg har også lige pillet hvidløg til vores Hvidløgsrejer vi skal have senere.

Et par ringe bliver der også stikket, imens Ole fortæller anekdoter fra et langt liv.
Jeg nyder og suger til mig.

Lige nu tager Ole en slapper på sofaen,
mens jeg lader hvidløgene mørne i olien.
Når de er klar, vil jeg tilsætte rejerne,  varme brødene og åbne endnu en flaske Vhino Verde.

 Ha en rigtig dejlig søndag aften..
Jeg ved jeg får det.

5 kommentarer:

  1. ... Portugal og 25 grader er også skønt i regnvejr... Jeg kan se din søndag er dejlig :-)
    Her hos os, har vi også haft en Kit Dag :-). En dejlig én..

    SvarSlet
  2. Også her har det været en kitdag - og som jer har vi nydt den.
    Glæder mig til at se mere til ringene :)

    Fortsat god ferie.

    SvarSlet
  3. Åh, det lyder som om I ved præcist hvordan man lever livet! Synes konceppet Kit dag er fantastisk - måske man kunne inddrage sådanne dage i overenskomstforhandlingerne?? :-)

    SvarSlet
  4. Det lyder som om I har haft en pragtfuld dag. Dine ringe ser spændende ud, dem glæder jeg mig til at se mere til :)

    SvarSlet