lørdag den 17. december 2011

SIDSTEØJEBLIKSSTRIKKEØNSKER

I år var jeg SÅ sikker på at jeg ikke havde nogle
julegaveønsker der omhandlede strik,
som ikke allerede var færdiggjort.


Lone havde fået sine halsedisser i adventgave og
Philip havde fået sin pude også i adventsgave.

En halsedisse til Ole er tæt på færdig.

Den mangler bare en lille tur i vaskemaskinen,
så er den klar til at pakke ind til julegave.
Jeg skal nok huske at forevige den her først.

Så alt skulle klappe, hvad det angår.

Indtil torsdag aften, hvor Lone og Philip kiggede forbi
til en gang oksegryde.

Moar er du ikke sød at strikke et tørklæde til mig.



Det var Philip der gerne ville have et hjemmestrikket tørklæde til
den frakke han og Ole lige havde købt til ham i julegave.

Selvfølgelig skal barnet da have hvad han ønsker.

Næste punkt var så at finde en garn til ham,
som ikke kradsede.

Efter at have gået ALT igennem,

blev han enig med sig selv om at det skulle strikkes i

Som sagt, så gjort.

Jeg sætter turbo på.

Lader poncho være poncho,

så jeg skal nok nå det!



10 kommentarer:

  1. Han er heldig at have en mor som dig, der ikke alene gider strikke til ham, men som også har et stort udvalg af garn han kan vælge imellem.

    SvarSlet
  2. Heldige knægt... det er så smukt et halstørklæde. Jeg må vist snart se, om jeg ikke kan få fingre i den opskrift :-)

    God fornøjelse med turbostrikken :-)

    SvarSlet
  3. Nu har jeg en lille anelse om, at du allerede er lidt af en turbostrikker, så jeg er overbevist om at du når det hihi. Og ja.. alt for børnene :))

    Er det det du viser på billedet, for så er du da allerede god på vej, eller er det ponchoen?? Kan ikke lige gennemskue det.

    Knus og dejlig aften
    Henriette

    SvarSlet
  4. Uldbegavet: Jeg gider rigtig meget.

    Mariannel: Jeg føler mig heldig at have så dejligt et barn.

    Liselotte: Det er et smukt tørklæde;OD

    Henriette: Det er tørklædet, jeg har taget billede af. Ponchoen kan du se på et tidligere blogindlæg..

    SvarSlet
  5. Selvfølgelig smider mor da alt hvad hun har i hænderne incl. den lækre poncho.....når barnet beder om hjemmestrik :-))

    kh Jane

    SvarSlet
  6. Jamen, Ulla, med dit strikketempo kan "ungerne" jo sagtens nå at få opfyldt flere nye strikkeønsker til jul :-)

    God fornøjelse med tørklædet og din lækre poncho!

    SvarSlet
  7. Er mødre ikke bare sådan Jane;OD

    Nu handler mit liv også om andet end at sidde med strikkepinde i hænderne Lea, så det tror jeg ikke ;0)men jeg skal nok nå tørklædet.

    SvarSlet
  8. Uha - endnu en jule-strikketøjs-gyser ..
    vi må strikke om kap - for nås, det skal det !
    :o)
    på med turboen.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  9. Vi når det Mona... det er jeg sikker på...

    SvarSlet