søndag den 2. september 2012

Der har ikke været meget strik i den forgangne uge

 
Så er det jo godt at jeg kan fremvise lidt færdigt fra forrige uge.
Jeg fik denne vasket og lagt til tørre
inden vi drog mod Varde i mandags.
 
 
 
Jeg er vældig tilfreds med resultatet.

Jeg har lavet perlestrik i stedet for ribkanter.
 
Mit lille mærke endte på ærmet denne gang.

Nu er den pakket sammen og lagt i skabet,
til lidt koldere tider.
Selv om den er strikket i ren bomuld,
er den lidt for varm endnu.
 
FAKTABOKS:
 
OPSKRIFT:
 
GARN:
575 gram Rosa
og
215 gram lyseblå
 
fra
 
PIND:
4 ½
 
BEMÆRKNINGER:
 
Jeg slog færre masker op,
da garnet er tykkere end det opskriften foreskriver.
 
Jeg har lavet småjusteringer hen ad vejen.
 
Da jeg har strikket modellen før og da den er strikket Top Down
 er det vældig let at tilpasse den efterhånden som arbejdet skrider frem.
 
Jeg har strikket bullen lige ned.
 
Jeg har undladt at samle hver 4. maske op til halsen.
 
Jeg har nok også lavet et par andre ændringer.
Lige nu kan jeg bare ikke lige huske dem.
 
Hvis I strikker modellen,
så lad være med at lade jer friste til at strikke halskanten først.
gør som der står og saml masker op til den til sidst.
Resultatet bliver meget pænere
og halsåbningen kan reguleres
uden at skulle hækle kanter og hvad ved jeg bag efter.
 
 

13 kommentarer:

  1. Fantastisk dejlig trøje. Tilpas enkel til at passe til alt

    SvarSlet
  2. Hvor er den dejlig - smukke farver .

    Ups. - har lige strikket en og er begyndt på en mere - og jeg har strikket halskanten først - tænkte det var lige meget , og hvem gider så samle maske op.
    Havde slet ikke tænkt at man kunne samle færre masker op :( -tak Ulla, jeg lære hele tiden noget ved at læse med hos dig.

    Tak - Marianne

    SvarSlet
  3. Det er klædeligt med de perlesrikket kanter og jeg er vild med de lyseblå afslutninger :)

    SvarSlet
  4. Super fin ...
    har også købt opskriften men kan ikke hitte ud af det når den er på engelsk, så tænkte at jeg bare brygger lidt selv ;0)
    har du fået den oversat eller kunne du hjælpe mig? evt mod bytte af et eller andet?

    SvarSlet
  5. Lige nu er jeg spændt lidt hårdt op Merete. Ellers ville jeg gerne hjælpe dig.
    Jeg oversætter aldrig opskrifterne på forhånd, men strikker dem (og oversætter) efterhånden som jeg kommer frem.

    SvarSlet
  6. Hvor er den fin - er det en lækker bomuld?

    SvarSlet
  7. hej
    den ser rigtig dejlige ud, og da helt perfekt her til efteråret...

    SvarSlet
  8. Endnu en dejlig sag fra din hånd. Top modeller er altså også blandt mine yndlinge. Jeg er vild med din udgave i de to farver, meget tjekket.

    SvarSlet
  9. sikken en smuk trøje du har fået lavet der, og mærket sidder så perfekt :-)

    SvarSlet
  10. Det er en fed, tung og utrolig smuk garn. Men inden jeg gør dig helt vild med den Kirsten, må jeg hellere fortælle at den ikke er i Kenneth's sortiment mere.

    SvarSlet
  11. Er vild med din sarte colour blocking. Uhh, den er lækker.

    SvarSlet