mandag den 7. januar 2013

MANDAG MED GANG I



Lige så stille søndagen var,
lige så meget gang er det i mandagen.
Der skal årsafsluttes, bogføres og jeg ved ikke hvad.
Jeg når det hele, og hvis ikke tager jeg bare i morgen med.
På vej hjem fra Aarhus i går afhentede jeg pakke i min lokale Brugs.
Lækre fibre dukkede der op fra min yndlingsgarnpusher.
Selvfølgelig var min orange med så jeg kan få Rosa strikket færdig,
men jeg fik også lige lidt
uld/bomuld,
recycle cotton og
 cashmere/uld 
med i pakken.
Hvad de lige skal bruges til ved jeg ikke,
men det finder jeg nok ud af hen ad vejen.
Det plejer jeg jo.
Min dovne søndag blev brugt på at få strikket lidt raglan på Rosa.
Jeg har også vundet lidt garn op.
En "Garnblomst" inspireret af Garnudsalg.dk,
som laver de skønneste af slagsen.
 
Min er lavet hovedsalig af  Blackhill Højlandsuld,
men også lidt silk/mohair.
 
Jeg er inviteret til strikkeaften hos min fodterapeut
i morgen aften, og jeg vil da ikke komme tomhændet.
Jeg vedlægger en opskrift på et sjal som garnet evt.
kan bruges til.
 
Nu må jeg hvis tilbage til arbejdet.
 
 
 


29 kommentarer:

  1. Det ser dejligt ud! Jeg skal også i den lokale brugs og hente pakke fra Gug i dag, jeg glæder mig!! Hvor er din rosa smuk, den skal jeg vist have på listen! Fantastisk gave, det var en rigtig god ide!
    Vh Trine.

    SvarSlet
    Svar
    1. At få pakke fra Nord er bare så skønt..

      Slet
  2. Ja, sådan en mandag har jeg også ;)
    Så keder vi os da ikke så længe,
    hvornår vi så lige gør der, keder os.

    Lækre sager fra Kenneth.

    Yt

    SvarSlet
    Svar
    1. Keder os, nej fy da føj Yt.. Det ville være træls..

      Slet
  3. Rosa den ser da bare så fed ud hvor er den opskrift fra? uhhh er slet ikke særlig meget misundelig på den pakke du hentede der :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Rosa er fra Suveræn Strik af Lene Holme Samsøe.

      Slet
  4. Rosa er også på min to-do-liste, for den er da for skøn!
    Årsafslutning mm. er netop overstået hos os, så resten af dagen står på strik og hygge :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg blev færdig og har nu sat mig med strikketøjet. Skønt.

      Slet
  5. Endnu engang har du købt lækkerier - i skønne farver ;O)
    Super ide med en garnblomst, det kan alle strikkere kun værdsætte!
    Den bliver godt nok flot din Rosa - jeg bliver da lige lidt lun på modellen, måske fordi dit farvevalg er perfekt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo længere jeg er kommet med den, jo gladere er jeg blevet for farvevalget. Jeg var lidt i tvivl til at begynde med..

      Slet
  6. Herligt med nyt garn. Du skulle jo nødig løbe tør for garn og flot bliver din rosa.
    Jeg kender godt det der med årsafslutning, men den tid er forbi for mit vedkommende da jeg ikke er arbejdsramt mere.

    SvarSlet
  7. Den der ide med en garnblomst , vil jeg da lige skrive mig bag øret, har godt det dem på garnudsalg, men ikke lige tænkt på selv at lave en...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg havde egentlig heller ikke tænkt det før nu.. Hvor det var for sent at bestille en hos Kenneth.

      Slet
  8. Sådan er garnblomst er bare skøn at modtage. Håber modtageren sætter pris på den.

    SvarSlet
  9. Dejligt at du blev færdig med årsopgørelse.
    Så er der god tid til at strikke af alt det lækre garn der kom ind ad døren :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Pindene har glødet i eftermiddag.. Rosa er ved at være ved vejs ende..

      Slet
  10. Det er bare nogle rigtig lækre garner du har fået ..
    og skøn ide med en garnblomst.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  11. Så smuk den blir den rosa - dejligt du blev færdig med årsopgørelser - dejlig aften :)

    SvarSlet
  12. Wong Wai:
    Rosa er færdig her; men lurer meget over halsudskæringen :-(
    Måske ændre jeg den.
    God dag til dig og dine :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jo fordelen ved selv at lave tingene. Er der noget man ikke er tilfreds med kan man bare ændre så det bliver lige efter ens egen smag..
      også god dag til dig Wong Wai

      Slet
  13. Wong Wai:
    Så har jeg strikket 22 cm af Josina - i samme garn, som dit "nye sorte" fra Kenneth. Det bliver da bare muffe muf...... Måske en god ide til dig?
    God aften/nat til dig og dine :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Josina er rigtig fin. Det er den jeg "blandede" med min Ella Poncho.

      Slet
  14. Sikke sikke skønne farver dit nye garn har ... og Rosa er bare så flot - både farve og model.

    SvarSlet
  15. Hej, sikke smuk din Rosa bliver :0)
    Sidder selv og er lige gået i gang med den - også i garn fra Kenneth, i "mandarin", tror jeg den hed.
    Har dig oroblemer her i starten - synes ikke jeg kan gå mønster til at passe - måske jeg hør noget forkert? Havde du problemer? (Jeg strikker i str M)
    Mvh Helle

    SvarSlet
  16. Hov - sikke dog rædsom stavning, undskyld 😳
    Helle

    SvarSlet