mandag den 10. juni 2013

Traktorhjælp


Allerede fra morgenstunden kunne jeg se at det blev en dejlig sommerdag.
Det var jeg glad for, for der var en masse jeg skulle have lavet udenfor og det er alt andet lige skønnere at gå og luge og grave hvis vejret er godt.
 
Mine store krukker trængte til at få skiftet jord inden der skulle fyldes blomster i dem.
Jeg er sen med at få plantet mine krukker til, men jeg valgte at vente til vi kom hjem fra Portugal og de første dage har der ikke været tid.
Claus  var frisk på at hjælpe mig med jordprojektet. Han fyldte lige den store grab på traktoren med jord og i løbet af ingen tid var krukkerne klar til planter.
Efter et smut hos frisøren fik jeg købt både blomster og masser af krydderurter ind.
Blomsterne kom i krukkerne og urterne i det ny lugede bed.
Carla var med hele vejen.
Jeg fik også lige tid til at hækle to fine rækker der skal klippes op imellem.
og påbegyndt de strikkede kanter.
 
Det har været en skøn dag.
 
 

2 kommentarer:

  1. Lyder også som en dejlig dag, godt med rå muskelkraft til det tungeste arbejde, det er simpelthen bare så smart med de hæklede kanter, det giver sådan en fin bagside, istedet for den maskin syede

    SvarSlet
  2. Det er rart at få lidt hjælp med de tungeste opgaver og når nu der lige er en traktor ved hånden, så er det med at benytte sig af det.
    Jeg har endnu til gode at prøve hækle/klippe metoden, men en af mine kolleger har forsøgt sig med en fair isle sweater og alle mønsterfarverne løb op og blev ikke hæftet, så man kan åbenbart ikke bruge metoden til mønsterstrik.

    SvarSlet