mandag den 26. januar 2015

En kjole bliver til

 
Jeg har lige været en uge på Skals Håndarbejdsskole.
Denne gang var det et sykursus jeg havde meldt mig til.
Jeg var knap trådt ind på skolen før jeg så kjolen her komme gående.
Jeg blev ganske forblændet af både ejer og kjole.
Jeg fik lov at låne kjolen til at tegne mønster af efter og ejeren fik jeg nogle hyggelige stunder med, men det er en helt anden historie.
På Skals syede jeg denne,
og efter jeg er kommet hjem har jeg lavet endnu to.
 

Jeg har planer om at sy en med et længere ærmer og i strækstof.
Stoffet ligger og venter.
Måske jeg skulle gå i gang med det samme.





11 kommentarer:

  1. Tænk, hele tre kjoler, fine og helt forskellige. Jeg er spændt på at se den i strækstof.

    SvarSlet
  2. fantastiske kjoler du har fået lavet , stjæler lidt ideer kan jeg mærke ;0))

    SvarSlet
  3. Jeg er sådan en, der tit fokuserer på detaljer, og jeg synes detaljen med de "løse" lommer er superfin.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dem er jeg også pjattet med. Så skidt pyt at de tager en krig at lave..... For mig uøvede syerske i hvert fald;)))

      Slet
  4. Hej Ulla! Nøj, hvor er de flotte! Tror da, at jeg må have støvet symaskinen af! Er skuldrene en anelse skrå?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja se du at få gjort rent på den og kom i gang:) Du har ret i af skulderne skrår..

      Slet
    2. Hej Ulla - tak. Er næsten klar til at støve maskinen af ;-)

      Slet
    3. Der arbejdes på sagen. Mønster er tegnet, stof er vasket. Jeg gik i stå, da jeg kom til strygning af stoffet ;-)

      Slet